Reklam Alanı
Reklam Alanı
Oyun

Kayıp Halka Gnar Sonunda Açıklığa Kavuştu!

GNAR

KAYIP HALKA

 

 Zaman herkes için geçip gidiyor, biri hariç. Binlerce yıl önce doğmuş bir yordle olan Gnar için, içine hapsolduğu buz kütlesiyle beraber zaman da dondu. Tarih öncesi yordle’ın camlaşmış gözlerinin önünde uygarlıklar kurulup yıkıldı; ama hiçbir şey, hatta gerçek buz bile Gnar’ı sonsuza kadar tutamazdı. Özgürlüğüne kavuştuktan sonra Runeterra’da gezinip durdu. Sonunda kendisinden evrimleşmiş modern yordle’lara rastladı ve onlarla birlikte yaşamaya başladı. Ama yordle’lar kısa süre sonra, bazı çocukların gerçek anlamıyla tam birer canavar olduğunu keşfedeceklerdi.

Pasif: Hiddet Geni
Gnar savaşırken hiddet biriktirir. Hiddet göstergesini doldurduğunda, kullandığı bir sonraki yetenekte Mega Gnar’a dönüşür. Zırhı, büyü direnci, canı ve saldırı hasarı artarken; bunun karşılığında hareket hızı, saldırı hızı ve saldırı menzili azalır. Mini Gnar bir yetenek kullanmazsa, birkaç saniye beklemeden sonra yine de Mega Gnar’a dönüşür. Mega Gnar halindeyken hiddeti yavaş yavaş azalır ve tükendiğinde yeniden Mini Gnar olur. Mini Gnar’a dönüştükten sonra birkaç saniyeliğine hiddet biriktiremez.

Q: Mini Gnar – Bumerang At

Gnar bumerangını hedeflenen yöne atar. Bumerang, isabet ettiği ilk hedefe hasar verir ve onu yavaşlatır. Bumerang bir hedefe isabet ettikten sonra, Gnar’a dönmeden önce yavaşlar ve yoluna çıkan tüm rakiplere azaltılmış hasar verir. Gnar bumerangı yakalarsa, Bumerang At’ın bekleme süresi bir hayli kısalır.

Mega Gnar – Kaya Fırlat
Gnar hedeflenen yöne kocaman bir kaya fırlatır. Kaya, geçiş yolundaki ilk hedefe ve onun çevresinde bulunan tüm rakiplere hasar verir. Kaya yere indiğinde, Gnar kayayı yeniden eline alarak Kaya Fırlat’ın bekleme süresini kısaltabilir.

W: Mini Gnar – Hiper (Pasif)
Bir hedefe yapılan her üç saldırıdan veya kullanılan her üç yetenekten biri, azami can miktarının belli bir yüzdesini büyü hasarı olarak verir. Hiper her tetiklendiğinde ya da Mega Gnar her Mini Gnar’a dönüştüğünde, azalarak biten bir hareket hızı güçlendirmesi verir.

Mega Gnar – Göçert
Gnar arka ayakları üstünde doğrulup, yumruklarını toprağa vurur. Önündeki tüm rakipler hasar alır ve kısa süreliğine sersemler.

E: Mini Gnar – Hop
Gnar hedeflenen yöne zıplar ve bir miktar saldırı hızı avantajı kazanır. Gnar bir birimin üstüne inerse, sekerek aynı yöne doğru bir daha zıplar. Rakip bir birimin üstüne düşerse, birime hasar verir ve onu yavaşlatır.

Mega Gnar – Güm
Gnar kendini hedeflenen yöne doğru fırlatarak, indiği zaman altında kalan rakiplere hasar verir ve onları yavaşlatır.

R: Mega Gnar – GNAR!
Gnar sinir krizi geçirerek kendini ve rakiplerini yerden yere atar. Attığı tüm rakipler yavaşlayıp hasar alır. Duvarlara, kulelere ve üslerdeki yapılara çarpan rakipler ise fazladan hasar alır ve sersemler.

 

Oynanış

Gnar

 

Bu tarihöncesi yordle, en çok üst koridora uygun. Dönüşüm gücüne sahip ve hem Mini, hem de Mega hallerinde belirgin güçleri ve zayıflıkları olan bir şampiyon olan Gnar, hiddet kullanılacak anları önceden iyi hesaplayabildiğinde çalışır. Oyun sonunda tank ya da dövüşçü olarak çok etkilidir.

Üst Koridor

Gnar’ın hiddet göstergesinin en yavaş dolduğu zaman, oyunun başıdır. Oyun başında başarı gösterebilmek için, Mini halini iyi kullanmak gerekir. Neyse ki Mini Gnar’da, bu daha kırılgan halinde kendisini koruyacak bir sürü numara var. Bumerang At ile koridordaki rakibine hem hasar verebilir, hem de yavaşlatma etkisiyle onu uzak tutup karşı saldırılarını engelleyebilir. Hiper açıldığında, iyi zamanlanmış normal saldırılar ve Bumerang At’larla beraber koridorda üstünlük kurmasını sağlar. Mini Gnar için en iyisi, Hop’u kaçışlara saklamaktır. Hop onu, kendisini avlamaya gelen ormancılardan ve koridordaki rakiplerinden koruyabilir.

Bir de Mega Gnar var. Mega Gnar, bayağı bir kitle kontrol yeteneği olan ve şaşırtıcı miktarlarda hasar verebilen bir canavar. Gücü ve zayıflıkları kendisine özgü olduğu için, tamamen farklı bir oynanışı var. Yavaş, güçlü ve dayanıklı; tam bir yürüyen kale. Öte yandan, rakibi üzecek kadar hasar verebilmesine karşın gerisini getirebilme olanağı yok. Mini Gnar çatışmaya kenardan girip çıkacak kadar atikken, Mega Gnar çatışmanın ortasında kendini gösterebiliyor. Güm ile rakibin üst koridor oyuncusunun karşısına dikildikten sonra, hızla Kaya Atışı ve Göçert kullanarak savunması en güçlü olan rakipler hariç herkesi pataklayabiliyor. Ancak, özellikle baskına gelindiğinde kendisini gösteren epey büyük açıkları da var. Etkin bir şekilde kaçmasını sağlayan hiçbir şeyi yok. Koşa koşa kulesine kaçarken canına ve dirençlerine güvenmek zorunda. Gnar altıncı seviyeye ulaşıp GNAR!’ı açtığında ise işler epey değişiyor. Bu yeteneğin işlevselliği hem Gnar’ı kurtaracak, hem de rakibini öldürecek kadar güçlü – özellikle de duvarların yakınında tek başına duranlara karşı. Mini Gnar’ken rakibinizi çalılara çekip Mega Gnar’a dönüşerek GNAR!’la rakibinizi sersemletebilir, sonra diğer yeteneklerinizle üstüne kamyonla hasar dökebilirsiniz. Eğer kendine, kulelere kafa atacak kadar güvenen bir rakibiniz varsa, onu kulenize çarparak sersemletebilirsiniz. Baskından kaçmaya çalışırken, rakipleri kendinizden uzağa savurmak bile yeterli zamanı sağlayacaktır.

 

Takım Çatışması

Gnar’ın, formlarının zamanlamasına bağlı olarak, takım çatışmalarında üç farklı evresi var: Birincisi Mini Gnar’ken. Bire bir çatışmadan kaçarak hiddet biriktirmesi, normal saldırılarla olta atması, Bumerang At ve Hiper’in pasifiyle karşı tarafın ön saflarında gedik açması lazım. Dönüşmesi yaklaştığında, Hop ile karşı takıma doğru sekmeli. Hiddeti doluysa yeteneği kullandığında dönüşecektir. Yani karşı takım kendilerine sıçrayan minik bir tüy yumağı görüyor olacak, fakat orta yerlerine bambaşka bir şey düşecek.

Mega Gnar karşı takımın ortasına indiğinde, Kaya Fırlat ve Göçert’le kitle kontrol uygulayıp karşı takımı mümkün olduğunca dağıtmalı. Burada en iyi, takımın tankı olarak iş yapar. Oldukça iri cüssesiyle yetenek atışlarını engelleyip rakibin hasar veren şampiyonlarının kendisine odaklanmasını sağlar. GNAR!’ı doğru zamanda kullanmayı bilmek çok önemli: akıllıca bir zamanlama aynı anda birkaç rakip yeteneğini engellerken, akıllıca konumlanmak tüm rakip takımı kaldırıp bir yapıya çarpmasını, sersemletmesini ve takımın birkaç skor almasını sağlayabilir.

 Mega Gnar’ın Hiddet göstergesi boşalırken, Mini Gnar’ın güçlü yönleri takının arkasını toplamak için paha biçilemez değer taşımaya başlar. Mini Gnar hızı, Hop ile mesafe kapatabilmesi ve Hiper’i tetikleyip hareket hızı kazanabilmesi yanında Bumerang At da olunca, Gnar’ın eline hedeflerini yakalayıp işlerini bitirmek için gereken tüm araçlar geçmiş olur.

Umut Korkmaz {Umut Korkmaz}

Izmir'de yaşıyorum. 18 yaşındayım. Bilgisayar oyunu oynamayı ve anime izlemeyi severim. İletişim: umutkorkmaaz@hayaleturk.com Sorularınız: https://goo.gl/eNFfNU